گزارش عملکرد سال ۱۳۹۹ حوزه ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

دکتر محمدسعید سیف مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزرات علوم، تحقیقات و فناوری، در تشریح عملکرد سال ۱۳۹۹ این دفتر، به تحول در همکاری‌های دانشگاه‌ها با جامعه و صنعت و مهارت‌افزایی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی اشاره کرد.

دکتر سیف با اعلام این خبراظهار داشت: امروزه برقراری ارتباط منسجم و سازمان‌یافته بین صنایع و دانشگاه‌ها حاکی از ضرورت و نیازهای اساسی کشور می‌باشد. این ارتباط به دانشگاه‌ها کمک می‌کند تا فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی خود را در راستای رفع مشکلات موجود در صنایع کشور جهت‌دهی کرده و متخصصان توانا و شایسته را پرورش دهند.
وی تصریح کرد: در این همکاری دو جانبه صنایع و دستگاه‌های اجرایی نیز برخی از نیازها و خواسته‌های فناوری خود را در قالب این ارتباط برآورده می‌سازند. از آنجایی که برقراری ارتباط مستمر و هماهنگی‌های لازم میان دانشگاه و واحدهای صنعتی همواره با محدودیت‌هایی نیز همراه بوده، ضروری است برنامه‌ها و اقداماتی جهت تسهیل در این ارتباط و تشویق هر دو سمت به تعامل گسترده‌تر به اجرا گذاشته شود.
دکتر سیف افزود: بدین منظور دفتر ارتباط با جامعه و صنعت، فعالیت‌ها و برنامه‌هایی را در سال ۱۳۹۹ نیز همچون سال‌های قبل در دستور کار خود قرار داده بود.
وی اهم این فعالیت‌ها و اقدامات را طرح تحول در همکاری‌های دانشگاه‌ها با جامعه و صنعت، قراردادها و همکاری‌های ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه‌ها، مهارت‌افزایی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، وضعیت اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، ساماندهی جذب کارکنان وظیفه مامور در حوزه ارتباط با صنعت، مراکز هدایت شغلی و کاریابی تخصصی، دومین رویداد الگوها و راهکارهای نوین در همکاری دانشگاه‌ها با جامعه و صنعت، طرح‌های برگزیده صنعتی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور، طرح‌های دانشگاه‌ها در راستای پاسخگویی به نیازها و بهره‌برداری از مزیت‌های استانی، اعضای هیئت علمی برتر در همکاری با جامعه و صنعت، نشست‌های مدیران ارتباط با صنعت دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور برشمرد.
دکتر سیف در پایان افزود: مسلماً پیشبرد این برنامه‌ها بدون همکاری دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی میسر نبوده و این مراکز نقش بسزایی را ایفا نموده‌اند. امید است با همکاری و مساعدت همکاران و بخش‌های مرتبط شاهد هم‌افزایی بیشتر و اثربخشی این اقدامات در جهت توسعه هر چه بیشتر ارتباط دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی با جامعه و صنعت باشیم.
گفتنی است فایل کتابچه گزارش عملکرد سال ۱۳۹۹ حوزه ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از طریق لینک زیر قابل دانلود است.
کتابچه گزارش عملکرد سال ۱۳۹۹ حوزه ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری