رونمایی از میز همکاری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری با شرکت آب منطقه ای مازندران

به مناسبت هفته پژوهش از میز همکاری دانشگاه علوم کشاوزی و منابع طبیعی ساری با شرکت آب منطقه ای مازندران در محل دانشگاه رونمایی شد. در این مراسم ابتدا دکتر تیموری یانسری، ریاست دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری ضمن خیر مقدم به حاضرین و تشکر از مجموعه آب منطقه ای به بیان نقش دانشگاه در تربیت کارشناسان زبده در دستگاه های اجرایی از یک طرف و انجام پژوهش های کاربردی صنعت از طرف دیگر در حل نیازهای جامعه و صنعت پرداختند. ایشان ضمن بیان تفاوت های دانشگاه در گذشته و حال به بیان اهمیت آموزش در آینده به عنوان یک موضوع مستمر بخصوص در دستگاه های اجرایی به عنوان دوره های ضمن خدمت تاکید کردند. در پایان با بیان ارتباط خوب و مستمر با مجموعه آب منطقه ای در سالیان گذشته افتتاح این میز همکاری را آغاری بر توسعه و تکمیل نقش آفرینی دانشگاه در حل مشکلات آبی استان دانستند.

در ادامه آقای دکتر یخکشی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان مازندران ضمن تبریک هفته پژوهش و تشکر از مجموعه دانشگاه بابت این همکاری، به بیان نمونه های موفق همکاری های قبلی دو مجموعه اعم از تفاهم نامه ها و طرح های پژوهشی نظیر تهیه سند آب استان و حل مشکلات برداشت بی رویه شن و ماسه در کشور پرداختند. ایشان با بیان ضرورت نگاه بهتر به بحث پژوهش در دستگاه های اجرایی، به اهمیت ارتقای جایگاه دانشگاه کشاورزی به عنوان دانشگاه تخصصی پرداخته و ارتقای مدل های ارتباطی دانشگاه و شرکت را ضروری دانستند. دکتر یخکشی با بیان خوش بینی به همکاری های بیشتر و موثر در آینده، میز همکاری را از گام های مهم ارتقای مدل ارتباطی دانشگاه و شرکت دانسته و بر ضرورت استفاده از همکاران دانشگاهی در دوره های فرصت مطالعاتی در صنعت تاکید کردند.

در ادامه این مراسم آقای دکتر نوربخش، مدیرکل دفتر آموزش، تحقیقات و فناوری وزارت نیرو با تشکر و استقبال از این میز همکاری و پیشگام بودن دو مجموعه در این بحث، برنامه های وزارت نیرو را برای پروژه های پژوهشی بیان نمودند. ایشان با بیان شناسایی حدود 20 خوشه پروژه در وزارت نیرو، همکاری یک دانشگاه را برای هر خوشه پروژه به عنوان هاب وزارت از برنامه های پیش رو بخش تحقیقات برشمردند. همچنین آیین نامه دکتری مشترک و فرصت های مطالعاتی اساتید در صنعت را از برنامه های بسیار خوب وزارت عتف توصیف کردند. در ادامه با بیان موضوعاتی از قبیل کشت فراسرزمینی و آب مجازی، حفاظت از خاک و آبخیز داری، مدیریت کیفی در منابع طبیعی آب در کود ها و سموم کشاورزی، مدیریت سواحل و رودخانه ها، آبزی پروری ، گردشگری، مدیریت پسآب و بازچرخانی آب موضوعات مشترک پژوهشی را برای بخش طرح های این میز همکاری پیشنهاد نمودند.

سپس آقای دکتر شاهنظری، مدیر ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری با بیان ارتباط خوب و همیشگی با شرکت آب منطقه ای به بیان چشم انداز و اهداف این میز همکاری پرداخته و آیتم های میز همکاری دانشگاه با شرکت آب منطقه ای را بیان کردند. این میز همکاری که در سایت دو مجموعه قابل دسترسی است، شامل بخش های معرفی دانشگاه و شرکت، فرصت های مطالعاتی اساتید، کارآموزی و مهارت افزایی، همایش ها و کارگاه های آموزشی، کمیته های مشترک، خدمات آزمایشگاهی، آرشیوهای فنی و کتابخانه، فرم های ارتباطی و گالری عکس و فیلم است. ایشان با بیان نمونه های همکاری موفق دو مجموعه در سالیان اخیر، این میز همکاری را زمینه بسیار خوبی برای توسعه اثر بخشی دانشگاه در صنعت آب استان دانستند.

در انتهای این مراسم با حکم فرصت مطالعاتی سرکار خانم دکتر شکرانی ار اعضای هیات علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری با امضای طرفین به ایشان اهدا و همکاری ایشان با شرکت آب منطقه ای مازندران آغاز گردید.